Submarine

Har haft fullt upp på sista tiden så att blogga har inte hunnits med. Men vad gör det, sommaren är ju till för att njutas av inte spenderas framför en skärm. Dock har ju vädret inte varit någonting att hurra över direkt. I vilket fall som helst är det skönt att kunna slappa. Än har inte skolan börjat för min del.


I alla fall, nu till det jag egentligen tänk att prata om. För någon vecka sedan såg jag en otroligt bra film som jag hoppas ALLA ser. Den var så bra att jag såg om den häromdagen. (Titta på en film två gånger under så kort tid har jag inte gjort sen jag var åtta.) Filmen jag såg heter Submarine och är en brittisk komedi. Den är bra, o så bra. Den är så bra att jag inte ens kan beskriva. Den är underbar, mysig, charmig, rolig och perfekt. Den är som Napoleon Dynamite fast inte lika långsam. Gillar du Napoleon Dynamite kommer du älska denna film. Gillar du inte Napoleon Dynamite (förstår jag mig inte på dig) så tycker du säkert om denna film ändå. Ärligt talat så kommer jag inte på någonting med den här filmen som inte var bra. Ni som känner mig vet att det är sällan det inte finns minst en detalj på en film som jag skulle vilja ändra/ta bort.

Okej okej, istället för att enbart prisa filmen kanske jag ska berätta vad den handlar om. Submarine handlar om Oliver Tate, en 15-årig (tror jag) kille boende i Wales. Hans två mål: få ihop det med en tjej och rädda sina föräldrars äktenskap. Det kanske inte låter som den mest intressanta historien någonsin och nej, det är det inte heller. Däremot gör Olivers minst sagt underliga personlighet det hela mycket underhållande. Mer tänker jag inte säga för jag tycker att ni ska se detta mästerverk typ nu direkt på momangen. Deal?

Nu ska jag lugna ner mig lite och skicka iväg en bloggdesign. Tjingeling!




Kommentarer

Jag vet bög, jag har alltid rätt. Men du kan lära av mig hjärtat.



Den där filmen vill jag se, tänkte på det idag :)

2011-08-20 @ 00:18:18

Lol, du höjer ju bara mina förväntningar :3

2011-08-23 @ 23:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback